Tuesday, January 26, 2010

Muncitt n Suju, makhluk berbulu gebu..

Hehe.. mggu lpas aku de beli hamster kt psar mlm ump..
Hajat nyer nk membeli juadah ntuk santap..
skali g bli haiwan peliharaan lak, haha..
Nak wt camne weh..mende alah ni cute.. nk jentik2 je rase..
xcayer..ni haa gmbor dia..


Aku beli sepasang..org tua2 kata sekelamin.hehe..
kot2 lah leh branak pinak hingga ke cucu cicit nnt..
Yg tompok klabu tu nama dia Suju.. yg perang tu Muncitt..
Hobi diorg ni tido je keje nyer, cam baby lak..bosan gak nengok..
Kalo aku boring sgt aku kaco je diorg tido..
Bkn nyer aku prabih duit nk tgk diorg tido kn2..

Tp xder lh best sgt mnatang ni..xcam kucing leh wt main..
mnatang ni kalo wt main lbih2 nnt dia kencing lak tas tgn..
kuang asam tol xskolah...nama je duk dlm UMP..

Diorg ni tgh2 mlm aktif lh duk exercise dlm roda tu..
kejadahnyer exercise tgh2 mlm.. huh.. nyampah..

Time mandikn diorg lawak lak.. tkut air..wakaka..
ketar2 lari..pdan muka.. kmana sgt lh leh lari dlm singki tuh..
Tu lh kencing xbtempat..pdan muka.. mujur xselam je lam air..haha

Stakat ni diorg kawan lg kot.. tggu diorg berasmaradana nnt leh lh dpt baby..
Huhu... biler lah tu yer... aku lak yg suspen.. Smoga cpt2 lahh..
Lmbt2 nnt kang aku kata mandul mara lak...
Bg mkn kucing bru tau.. haha..

Anyway..ader 2ekor ni xlh bosan sgt idup aku..hehe..
Lastly.. i wish both of them a happy n longlasting life..wakaka..

Monday, January 18, 2010

Doa Nabi Ibrahim (Agar Digolongkan Dalam Para Solihin)



رَبِّ هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ ( ٨٣ )وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الآخِرِينَ ( ٨٤ )وَاجْعَلْنِي مِنْ وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِيمِ

٨٥ )وَاغْفِرْ لأبِي إِنَّهُ آَانَ مِنَ الضَّالِّينَ ( ٨٦ )وَلا تُخْزِنِي يَوْمَ يُبْعَثُونَ ( ٨٧ )يَوْمَ لا يَنْفَعُ مَالٌ وَلا بَنُونَ ( ٨٨ )إِلا مَنْ أَتَى اللَّهَ )
( بِقَلْبٍ سَلِيمٍ ( ٨٩


"Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku Dengan orang-orang Yang soleh; "Dan Jadikanlah bagiku sebutan Yang baik (nama Yang harum) Dalam kalangan orang-orang Yang datang kemudian; "Dan Jadikanlah daku dari orang-orang Yang mewarisi syurga Jannatun-Naiim; "Dan ampunkanlah bagi bapaku, kerana Sesungguhnya ia adalah dari orang-orang Yang sesat; "Dan janganlah Engkau hinakan daku pada hari makhluk-makhluk dibangkitkan hidup semula -"Hari Yang padanya harta benda dan anak-pinak tidak dapat memberikan pertolongan sesuatu apapun, "Kecuali (harta benda dan anak-pinak) orang-orang Yang datang mengadap Allah Dengan hati Yang Selamat sejahtera (dari syirik dan penyakit munafik); (26:83-89)

Every woman in the world